loading...
الکتروموتور تکفاز و سه فاز
ادمین بازدید : 93 سه شنبه 06 خرداد 1399 نظرات (1)

سطح حفاظتی الکتروموتور

سطح حفاظتی الکتروموتور یا در اصطلاح فنی IP به رتبه بندی الکتروموتور در فضای باز گفته میشود.

البته IP در تمامی محصولات صنعتی کاربرد دارد و ما در پمپ، فن، اینورتر و … نیز سطح حفاظتی داریم و به آن توجه فراوانی داریم.

 

سطح حفاظتی IP  از کجا آمده است؟

IP  از استاندارد استاندارد بین المللی EN 60529 بریتانیا با مرجع British BS EN 60529 در سال ۱۹۹۲ تعیین شد.

مقرر شد برابر استاندارد ها تعریف شده در ذیل موارد تعیین شده در IP، کلیه سازندگان(در این مطلب الکتروموتور)مواردی را در ساخت رعایت نمایند.

رعایت این موارد منجر به تولید محصولی خواهد شد که خریدار در زمان استفاده از میزان مقاومت محصول در برابر شرایط محیطی اطمینان پیدا میکند.

در اصل این استاندارد برای تعیید میزان مقاومت محفظه های الکتروموتور تکفاز در برابر نفوذ خاک، اجسام خارجی و رطوبت می باشد.

اگر از الکتروموتور سه فاز در کاربری سیستم های تهیه مطبوع بهره می بریم، باید حتما از درجه حفاظتی بالا استفاده نمود.

به این دلیل که میزان رطوبت در سیستم های تهویه مطبوع بسیار بالاست و ما برای دوام بیشتر سیستم تهویه مورد استفاده به IP بالا نیاز داریم.

 

ادمین بازدید : 77 یکشنبه 14 اردیبهشت 1399 نظرات (0)

الکتروموتور دست دوم

الکتروموتور دست دوم با شرایط امروزی بازار جهانی و افزایش شدید قیمت ها بسیار طرفدار پیدا کرده است.

از طرفی برندهای اصلی از قبیل الکتروموتور زیمنس و یا الکتروموتور ABB ، جای خود را به محصولات تقلبی با اقتباس نام مشابه داده اند.

صد البته که این موضوع مورد علاقه تولید کنندگان الکتروموتور قدر صاحب نام نیست اما باید پذیرفت که صنعت کپی، در بازار الکتروموتور نیز نفوذ کرده است.

 

ادمین بازدید : 52 چهارشنبه 03 اردیبهشت 1399 نظرات (0)

شرکت تولیدی صنعتی موتوژن یکی از برترین و پر تیراژ ترین تولید کنندگان انواع الکتروموتور در ایران و دارای رتبه تراز صادراتی محصولات تولیدی به سایر کشور های منطقه است.

تاریخچه :

موتوژن با بیش از 45 سال سابقه در صنعت تولید الکتروموتور ، یکی از پرآوازه ترین تولید کنندگان محصولات صنعتی در ایران است.

شرکت موتوژن با اتکا به نیروی متخصص ایرانی و بهره گیری از معادن و تجهیزات موجود در کشور با گردآوری تمامی ابزار و نیروی انسانی، به ایجاد قطب صنعتی تولید الکتروموتور در شهر صنعتی تبریز اهتمام ورزید .

 

 

ادمین بازدید : 82 یکشنبه 17 فروردین 1399 نظرات (0)

 

 

همواره تمامی تولید کنندگان مصرف کنندگان و کارخانه های تولیدی صنعتی که یکی از انواع الکتروموتور را در تجهیزات خود بکارگیری میکنند به دنبال الکتروموتور مناسب در تجهیزات خود هستند.

 

 

ادمین بازدید : 123 سه شنبه 05 فروردین 1399 نظرات (0)

ترمینال باکس الکتروموتور
یکی از اجزاء الکتروموتور، ترمینال باکس و یا جعبه اتصال الکتروموتور می باشد که معمولا بر روی الکتروموتور قرار می گیرد.در نگاه اولیه و به ظاهر ترمینال باکس اهمیت خاصی ندارد و صرفات محلی برای اتصال برق ورودی الکتروموتور می باشد.
اما در واقع جنس ترمینال باکس، میزان مقاومت در برابر گرما، سرما، رطوبت و امکان اتصال کابل های ورودی الکتروموتور از سمت چپ و یا راست اهمیت ویژه ای دارد.

ادمین بازدید : 268 دوشنبه 09 دی 1398 نظرات (0)

با پیشرفت تکنولوژی و افزایش توان تولید و صنعتی شدن کشور های در حال توسعه، بسیار از کشورها امکان تولید برخی از محصولات صنعتی را در اختیار گرفتند. در این بین ایران نیز توان تولید الکتروموتور را با توجه به دارا بودن بسیار موارد اولیه در داخل کشور و بی نیازی به واردات این موارد خام از سایر کشور ها، تولید الکتروموتور را در ایران شروع نمود.

 

ادمین بازدید : 56 چهارشنبه 01 آبان 1398 نظرات (0)

الکتروموتور کوچک
در بازار لغات و الفاظی مصطلح می شوند که گاه تا مدتها اسامی مانداگاه ایجاد میکنند. یکی از این لغات و نام ها الکتروموتور کوچک است.
در کل کل الکتروموتور از آن دسته تجهیزات و ابزار نیست که بتوان آن را با واحد اندازه کوچک، متوسط یا بزرگ نامید.الکتروموتورها بر اساس استاندارد و بطور عام بر اساس قدرت بر حسب توان یا اسب بخار تقسیم بندی و نامیده میشوند.

ادمین بازدید : 149 یکشنبه 17 شهریور 1398 نظرات (0)
موتور ژنراتور
در پستهای قبلی در ارتباط با تعریف واژه الکتروموتور بیان کردیم الکتروموتور مبدل جریان الکتریکی به جریان مکانیکی است. با این اوصاف با اتصال یک الکتروموتور تک فاز و یا سه فاز به جریان الکتریکی، با چرخش روتور و شافت، نیروی مکانیکی برای حرکت تولید خواهد شد.
اما در صورتی که شافت الکتروموتور را بچرخانیم چه اتفاقی رخ خواهد داد؟ در این حالت ما به تعریف واژه ژنراتور دست خواهیم یافت.

 


ادمین بازدید : 96 یکشنبه 13 مرداد 1398 نظرات (0)

 

 

پلاک الکتروموتور
بر روی تمامی الکتروموتورهای تک فاز و سه فاز فارغ ار هر برند و کشور سازنده ای، ورقه ای فلزی قرار داده شده که حاوی اطلاعاتی از الکتروموتور می باشد و میتوان با یک نگاه خلاصه از کارکرد و پارامترهای مورد نیاز را از روی پلاک استخراج نمود.

تعداد صفحات : 3

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 23
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 35
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 46
  • بازدید ماه : 41
  • بازدید سال : 1,126
  • بازدید کلی : 4,296